Monday, April 4, 2011

Truth is....think out of the globe/Hakikatnya...berfikir di luar bulatan (Reflection/refleksi)


Salam and greetings to all blessed by Allah SWT. Just doing a reflection on the "Think out of the box" my own way and I pick "Think out of the globe" if you want to understand the power of Allah. We think the world is BIG but outer surrounding (space) is even BIGGER area that existed but unexplored because they're not within our reach.

Sometimes we always look at normal view on earth we FORGOT from outside THIS is our home looks like, even it is HEAVY it floats in a big space. How can something so heavy floats in a big space? that is the Intelligence and Power of Allah. Even day and night is a process and time is always precise, we get day and night on time always...we never get late sunrise or sunset... So if you ever forget where we are and who we are...just take a look at this photo and use the best of your of intelligence to make your own reflection...but personally this photo always makes me want to be at my best behavior. We don't know if there is another planet like this in another galaxy and they are doing BETTER than us. May Allah protect us forever, InsyaAllah.

Malay:

Salam buat pembaca budiman yang dirahmati Allah SWT, Ini adalah refleksi saya berkisar "Fikirkan di luar kotak"  dan saya memilih "Fikirkan keluar dari bulatan (dunia)" jika anda ingin memahami kekuasaan Allah. Kita fikir dunia ini BESAR tetapi di luar sekitarnya (ruang) merupakan kawasan bahkan LEBIH BESAR yang ada tapi belum dijelajahi kerana mereka tidak berada dalam kemampuan kita.


Kadang-kadang kita selalu melihat permandangan biasa di muka bumi kita LUPA dari luar, 'rumah' kita kelihatan seperti INI, bahkan ia BERAT dan terapung dalam ruangan besar. Bagaimana boleh sesuatu yang sangat berat terapung dalam ruangan yang besar? iaitu Kebijaksanaan dan Kekuatan Allah. Bahkan siang dan malam adalah suatu proses dan waktu selalu TEPAT, kita tidak pernah menyaksikan matahari terlambat terbit atau terbenam ... Jadi, jika anda pernah lupa di mana kita berada dan siapa diri kita ... cuba lihat di foto ini dan menggunakan kebijaksanaan dan akal anda membuat refleksi anda sendiri ... tapi secara peribadi foto ini selalu membuat saya ingin buat yang terbaik bagi diri, keluarga dan orang disekitar. Kita tidak tahu apakah ada planet lain seperti ini di galaksi lain dan mereka mungkin LEBIH BAIK dari kita.Semoga Allah SWT memelihara kita sepanjang masa, dunia dan akhirat, InsyaAllah.

1 comment:

  1. Did you notice, most of God's creation is based on the round/circle shape, so if you want to invent anything, I think this shape would be really useful :)

    ReplyDelete