Saturday, April 30, 2011

Tanda Allah pada Alam Semesta, Bumi dan Badan Manusia.-Tazkirah





Salam buat pembaca budiman yang dirahmati Allah SWT,

Sebagai pencipta yang Maha Agung, Allah SWT menunjukkan tanda-tandaNYA pada alam sekitar seperti tumbuhan, haiwan dan langit. Tetapi sebenarnya terdapat banyak tanda pada tubuh badan serta kejadian manusia sendiri tetapi perlu difikirkan dan diamati. 

Namun begitu ada juga ada tanda yang diperlihatkan dengan jelas dengan izinNYA, Alhamdulillah....lihatlah gambar-gambar di atas, di mana salur darah yang begitu halus membentuk kalimah Allah pada tangan manusia sendiri. Allahhuakbar.

Maka renungkanlah ayat ini: 


سَنُرِيهِمۡ ءَايَـٰتِنَا فِى ٱلۡأَفَاقِ وَفِىٓ أَنفُسِہِمۡ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمۡ أَنَّهُ ٱلۡحَقُّ‌ۗ أَوَلَمۡ يَكۡفِ بِرَبِّكَ أَنَّهُ ۥ عَلَىٰ كُلِّ شَىۡءٍ۬ شَہِي
Kami akan perlihatkan kepada mereka tanda-tanda kekuasaan Kami di merata-rata tempat (dalam alam yang terbentang luas ini) dan pada diri mereka sendiri, sehingga ternyata jelas kepada mereka bahawa Al-Quran adalah benar. Belumkah ternyata kepada mereka kebenaran itu dan belumkah cukup (bagi mereka) bahawa Tuhanmu mengetahui dan menyaksikan tiap-tiap sesuatu? (Fushilat:53)

No comments:

Post a Comment