Thursday, March 3, 2011

Pesanan buat Anak- anak didik: Air Mata Ibu (Motivasi)





Salam buat semua pembaca budiman yang dirahmati Allah SWT,

"Setitis air mata ibu, mungkin boleh menjadi air dingin yang memadam api Neraka terhadapmu, setitis air mata ibu itu juga mungkin boleh menjadi minyak yang menyalakan murka Allah yang sarat dengan azab derita itu."

Rentetan dari beberapa kes disiplin yang saya uruskan, saya mendapat pelajaran yang besar melihat betapa mulianya seorang ibu yang mengharapkan kebaikan terhadap anaknya.

Namun si anak yang sering melakukan kesalahan seolah olah tidak rasa kesal walau air mata ibu bercucuran gara gara perilaku mereka. Janganlah begitu, yang menangis itu bukan ibu saya, itu ibu kamu.. tetapi saya berasa sedih melihat kesedihan mereka.. bukankah kamu juga diberi akal dan perasaan, jadi fikir fikir sebelum berbuat sesuatu.. harapan saya janganlah diulangi kesalahan yang mengundang kesedihan ibu angkara diri kita..InsyaAllah.

No comments:

Post a Comment